Індивідуальні особливості пам’яті

Кожна особистість має індивідуальні відмінності (особливості)
пам’яті, які виявляються в різних сферах її мнемічної діяльності.
У процесах пам’яті індивідуальні відмінності виявляються у швид-
кості, точності, міцності запам’ятовування та готовності до відтво-
рення.


Швидкість запам’ятовування визначається кількістю повторень,
необхідних людині для запам’ятовування нового матеріалу.
Точність запам’ятовування характеризується відповідністю від-
твореного тому, що запам’ятовувалося, і кількістю зроблених поми-
лок.
Міцність запам’ятовування виявляється у тривалості збереження
завченого матеріалу (або у повільності його забування).
Готовність до відтворення виявляється в тому, як швидко та легко
в потрібний момент людина може пригадати необхідні їй відомості.
Індивідуальні відмінності пам’яті можуть бути зумовлені типами ви-
щої нервової діяльності. Швидкість утворення тимчасових нервових
зв’язків пов’язана із силою процесів забування та гальмування, що
зумовлює точність і міцність запам’ятовування. При сильному, але
недостатньо рухливому гальмуванні диференціація вражень відбу-
вається повільно, що може позначатися на точності запам’ятовування.

Якщо у людини сформовані раціональні способи мнемічної діяль-
ності, вироблені відповідні звички — акуратність, точність, відпо-
відальність, то негативні прояви, що зумовлюються типологічними
особливостями нервової системи, можуть коригуватися. Індивідуальні
відмінності пам’яті виявляються і в тому, який матеріал краще за-
пам’ятовується — образний, словесний чи однаково продуктивно як
той, так і інший.
З огляду на викладене у психології розрізняють такі типи пам’яті:

  • наочно-образний
  • словесно-абстрактний
  • змішаний
  • проміжний

Ці типи зумовлені частково співвідношенням першої та другої сигналь-
них систем у вищій нервовій діяльності людини, але головне — умова-
ми життя та вимогами професійної діяльності.
Так, наочно-образний тип пам’яті частіше зустрічається у худож-
ників, письменників, музикантів, словесно-абстрактний — у вчених,
філософів. Змішаний тип пам’яті зустрічається у людей, у діяльності
яких не спостерігаються помітні переваги наочно-образного чи словес-
но-абстрактного типу. Ураховувати індивідуальні відмінності пам’яті
важливо в навчальній роботі, щоб максимально продуктивно викорис-
товувати потенційні можливості кожного учня та всебічно розвивати
їх пам’ять.

Реклама

Індивідуальні особливості пам’яті: Один комментарий

  1. Уведомление: Реферат — Память | UKRUBEKAZ

Отзывы

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s